Vanaf morgen daalt de antigeensnelheid op het station tot IDR 45.000

2022-10-02 13:04:22 By : Ms. Fiona hu

Vanaf morgen daalt de antigeensnelheid op het station tot IDR 45.000JAKARTA, KOMPAS.com - PT Kereta Api Indonesia (Persero) heeft het aantal snelle antigeentests verlaagd op alle stations die het beheert.Aanvankelijk was het tarief voor de snelle antigeentest op het station Rp. 85.000, nu is het Rp. 45.000.Dit nieuwe tarief voor snelle antigeentest is van kracht vanaf 24 september 2021. Dit tarief is geldig op alle stations die deze dienst hebben, zoals Gambir Station, Pasar Senen, Bekasi, Cikampek en Karawang."De tariefaanpassing is een vorm van verbetering van de dienstverlening van KAI aan klanten. KAI biedt snelle antigeentestfaciliteiten op stations tegen betaalbare prijzen voor potentiële klanten die willen voldoen aan de vereisten voor het nemen van langeafstandstreinen", aldus Head of Public Relations van PT KAI Daop 1 Jakarta Eva Chairunisa in zijn schriftelijke verklaring, donderdag (23/9/2021).Lees ook: KAI verplicht alle treinreizigers te vaccinerenEva legde uit dat de aanwezigheid van de snelle antigeentestservice op het station het resultaat was van een SOE-synergie tussen KAI en Rajawali Nusantara Indonesia via haar dochteronderneming Rajawali Nusindo, Indofarma via haar dochteronderneming Farmalab en andere partijen.Om een ​​snelle antigeentest op het station uit te kunnen voeren, moeten potentiële klanten in het bezit zijn van een afbetaalde ticket- of langeafstandstrein-boekingscode.In overeenstemming met het decreet van het ministerie van Transport nr. 69 van 2021, zijn klanten van langeafstandstreinen verplicht om een ​​vaccinkaart te tonen voor ten minste de eerste dosis Covid-19-vaccinatie.Klanten zijn ook verplicht om een ​​certificaat van negatieve RT-PCR-testresultaten maximaal 2x24 uur of een snelle antigeentest maximaal 1x24 uur voor het geplande vertrek te tonen.Klanten onder de 12 jaar mogen tijdelijk niet reizen."KAI heeft het KAI-instapsysteem en de Peduli Protect-applicatie geïntegreerd, zodat de Covid-19-vaccinatiegegevens en testresultaten van de klant automatisch op het computerscherm van de officier verschijnen. Deze integratie is bedoeld om het voor klanten gemakkelijker te maken, het documentcontroleproces te versnellen, en vermijd documentvervalsing", zei Eva.Lees ook: KAI heeft 10.017 langeafstandstreinreizigers ingeëntVoor klanten met bijzondere gezondheidsproblemen of comorbide ziekten waardoor ze geen vaccins kunnen krijgen, moeten ze een doktersverklaring van een overheidsziekenhuis bijvoegen waarin staat dat de betrokkene niet heeft en/of kan deelnemen aan de Covid-19-vaccinatie.Om aan boord van de trein te gaan, moeten klanten in goede gezondheid verkeren (geen griep, verkoudheid, hoesten, reukverlies, diarree en koorts) en een lichaamstemperatuur van niet meer dan 37,3 graden Celsius.Klanten zijn verplicht een 3-laags stoffen masker te gebruiken of een medisch masker dat de neus en mond bedekt.Klanten mogen tijdens de reis ook niet eenrichtings- of tweerichtingsverkeer telefonisch of persoonlijk spreken.KAI zet zich in om ervoor te zorgen dat alle klanten van de langeafstandstreinen voldoen aan de eisen die de overheid stelt.Als er iets niet overeenkomt, wordt u de trein ontzegd en wordt het ticket geannuleerd en wordt de accijns 100 procent terugbetaald.“Treinen zijn een vervoermiddel dat prioriteit geeft aan veiligheid, ervoor zorgt dat klanten veilig en gezond zijn en dat gezondheidsprotocollen consequent op een gedisciplineerde en strikte manier toepast. KAI staat volledig achter de inspanningen van de overheid om te screenen op Covid-19-detectie op spoorvervoerwijzen om de verspreidingsketen Covid-19", zei hij.Lees ook: Vereisten om met de KRL te rijden zijn veranderd, toon gewoon de Covid-19 VaccinatiekaartSchrijf je commentaar met de hashtag #JernihBerkomentar en win e-vouchers voor 90 winnaars!Krijg informatie en inzichten geselecteerd door de redactie van Kompas.comDubbelcheck en vul je gegevens in.Uw gegevens worden gebruikt voor accountverificatie wanneer u hulp nodig heeft of wanneer ongebruikelijke activiteit op uw account wordt gevonden.Vul onmiddellijk uw gegevens in om deel te nemen aan het #JernihBerkomentar-programma.