Groepsgezondheidsplannen moeten met ingang van 15 januari 2022 gratis vrij verkrijgbare COVID-19-tests bieden - Zes *bijgewerkte* afhaalrestaurants |Snell & Wilmer - JDSupra

2022-05-29 09:05:57 By : Mr. Javier Cao

Op 10 januari 2022 hebben de ministeries van Arbeid, Gezondheid en Human Services en Treasury (gezamenlijk de "Afdelingen") Affordable Care Act FAQ's Part 51 uitgegeven, waarin, voor een relevant deel, de betaling voor vrij verkrijgbare middelen ("OTC" wordt behandeld) ) COVID-19-testen.Kort daarna, op 4 februari 2022, hebben de afdelingen Affordable Care Act FAQ's Part 52 uitgegeven, waarin de Directe dekking Safe Harbor prospectief wordt gewijzigd van FAQ's Part 51 en andere aspecten van de OTC COVID-19-testvereisten worden verduidelijkt.Hieronder staan ​​​​zes *bijgewerkte* belangrijke afhaalrestaurants uit die begeleiding.Veelgestelde vragen, deel 52, verduidelijken met name dat de OTC COVID-19-testdekkingsvereisten niet van toepassing zijn op COVID-19-tests die een zelf verzameld monster gebruiken, maar die door een laboratorium of andere zorgverlener moeten worden verwerkt om resultaten te retourneren (bijv. verzameling PCR-test).Veelgestelde vragen Deel 52 geeft aan dat de OTC COVID-19-testdekkingsvereisten alleen van toepassing zijn op COVID-19-tests die zijn goedgekeurd of geautoriseerd om zelf te worden afgenomen en zelf te lezen zonder tussenkomst van een provider.Actiepunt(en): Plansponsors moeten overwegen te bevestigen dat hun apotheekvoordeelmanagers (PBM's) en externe beheerders (TPA's) bereid zijn om door de FDA goedgekeurde OTC COVID-19-tests te dekken zonder kostendeling, voorafgaande toestemming of ander medisch beheer vereisten voor dergelijke tests die op of na 15 januari 2022 zijn gekocht.OUDE REGEL (FAQ's, deel 51): De afdelingen zullen geen handhavingsmaatregelen nemen tegen een plan als het plan: (1) rechtstreeks OTC COVID-19-tests dekt die deelnemers kopen via het apotheeknetwerk van het plan en een rechtstreeks naar de consument verzendprogramma;(2) legt geen voorafgaande toestemming of andere medische managementvereisten op aan deelnemers die OTC COVID-19-tests verkrijgen;en (3) redelijke stappen neemt om ervoor te zorgen dat deelnemers voldoende toegang hebben tot OTC COVID-19-tests via een voldoende aantal winkellocaties (inclusief zowel persoonlijke als online locaties)."Directe dekking" van OTC COVID-19-tests betekent dat het plan de systeem- en technologiewijzigingen moet aanbrengen die nodig zijn om de betaling van het plan aan de gewenste apotheek of detailhandelaar rechtstreeks te verwerken zonder voorafgaande contante kosten voor de deelnemer.NIEUWE REGEL (FAQ's, deel 52): De afdelingen zullen geen handhavingsmaatregelen nemen tegen een plan dat deelnemers voldoende toegang geeft tot OTC COVID-19-tests zonder voorafgaande contante kosten via een programma voor directe dekking.Het programma voor rechtstreekse dekking van het plan moet in het algemeen voorzien in: (1) ten minste één verzendingsmechanisme voor rechtstreekse levering aan de consument;en (2) ten minste één persoonlijk mechanisme.Een direct-to-consumer verzendmechanisme is een programma dat directe dekking biedt van OTC COVID-19-tests voor deelnemers zonder dat het individu de test op een persoonlijke locatie hoeft af te halen en inclusief online of telefonische bestelling via een apotheek of andere detailhandelaar, het plan, of enige andere entiteit namens het plan.Ondertussen omvat een persoonlijk mechanisme apotheken en andere detailhandelaren, of onafhankelijke distributiesites die zijn opgezet door of namens een plan.Hoewel de afdelingen van plan zijn dat deze nieuwe regel plannen aanzienlijke flexibiliteit biedt, moeten plannen er nog steeds voor zorgen dat deelnemers toegang hebben tot OTC COVID-19-tests via een voldoende aantal locaties en kunnen de afdelingen informatie van plannen opvragen, zoals het aantal en de locatie van persoonlijke opties, om ervoor te zorgen dat aan deze vereiste wordt voldaan.Ook opmerkelijk is dat de afdelingen geen handhavingsmaatregelen zullen nemen tegen een plan dat een programma voor directe dekking heeft ingesteld en tijdelijk geen adequate toegang kan bieden tot OTC COVID-19-tests vanwege een tekort aan voorraden.Actiepunt(en): Plansponsors moeten overwegen te bevestigen dat PBM's en TPA's OTC COVID-19-tests rechtstreeks zullen dekken in overeenstemming met de Direct Coverage Safe Harbor en, zo niet, welke acties ze zullen ondernemen om te voldoen aan de nieuwe vereisten om OTC te dekken COVID-19-testen.Totdat PBM's en TPA's een programma voor directe dekking opzetten, moeten plannen de volledige kosten van tests betalen, zelfs als deze meer dan $ 12 bedragen.Dienovereenkomstig hebben plannen een prikkel om zo snel mogelijk te voldoen aan de Direct Coverage Safe Harbor, zodat ze de kosten kunnen beperken tot $ 12 per test, om prijsopdrijving te helpen voorkomen.Veelgestelde vragen, deel 52, verduidelijken met name dat de Directe dekking Safe Harbor geen plannen vereist om alle door de FDA goedgekeurde OTC COVID-19-tests beschikbaar te maken in het kader van het directe dekkingsprogramma en dat het directe dekkingsprogramma kan worden beperkt tot tests van een beperkt aantal fabrikanten.Actiepunt(en): Plansponsors moeten overwegen te bevestigen dat PBM's en TPA's plansponsors zullen helpen bij het voorbereiden van educatief materiaal dat deelnemers informeert over OTC COVID-19-tests om ervoor te zorgen dat deelnemers voldoende toegang hebben tot OTC COVID-19-tests.Plansponsors dienen verder te evalueren of dergelijk materiaal voldoende is of dat de plansponsor aanvullend educatief materiaal moet voorbereiden.In de praktijk, totdat plannen hun directe dekkingsprogramma's opzetten en een voldoende aantal OTC COVID-19-tests beschikbaar zijn, kan deze vereiste een uitdaging zijn om te beheren.Actiepunt(en): Plansponsors moeten overwegen te bevestigen dat PBM's en TPA's zullen voldoen aan de 8 veilige haventests.De meeste sponsors van het plan zullen waarschijnlijk willen voldoen aan zowel de Direct Coverage Safe Harbor als de 8 Tests Safe Harbor, zodat ze de kosten en het aantal OTC COVID-19-tests kunnen beperken.In de praktijk zullen plannen echter waarschijnlijk in staat zijn om te voldoen aan de 8 Tests Safe Harbor voordat ze over de systemen en technologie beschikken om te voldoen aan de Direct Coverage Safe Harbor.Veelgestelde vragen Deel 52 verduidelijkt verder dat plannen de dekking van OTC COVID-19-tests kunnen beperken tot tests die zijn gekocht bij gevestigde retailers en terugbetaling kunnen verbieden voor tests die door een deelnemer van een particulier zijn gekocht via een persoonlijke of online persoon-tot-persoon verkoop, of van een verkoper die gebruikmaakt van een online veiling of wederverkoopmarktplaats.Plannen kunnen ook redelijke documentatie van het aankoopbewijs vereisen dat het product en de verkoper duidelijk identificeert (bijv. Een UPC-code, serienummer of origineel ontvangstbewijs) of een attest dat de test niet is (en niet zal worden) vergoed door een andere bron inclusief wederverkoop.Als een plan een dergelijk beleid implementeert, moet het de deelnemers informatie verstrekken over toegestane detailhandelaren en niet-toegestane wederverkopers.Actiepunt(en): Plansponsors moeten overwegen welke stappen hun plan eventueel kan nemen om fraude en misbruik te voorkomen, en hun PBM's en TPA's hierover opvolgen.Belangrijk is dat sponsors van het plan de deelnemers eraan willen herinneren dat ze geen vergoeding kunnen krijgen voor OTC COVID-19-tests als deelnemers voor dergelijke tests hebben betaald met hun gezondheidsspaarrekening, flexibele uitgavenrekening, ziektekostenvergoedingsregeling of het gezondheidsplan van een andere werkgever.Veelgestelde vragen Deel 52 geeft verder aan dat als een deelnemer ten onrechte een vergoeding ontvangt, de deelnemer de juiste corrigerende maatregelen moet nemen.Actiepunt(en): Ondanks de vrijstelling van de afdelingen, vanwege de fiduciaire taken van ERISA en de vereisten voor openbaarmaking van deelnemers, zouden sponsors van het plan moeten overwegen om een ​​samenvatting van materiële wijzigingen naar deelnemers te sturen waarin de nieuwe OTC COVID-19-regels worden uitgelegd en hun samenvattingen van voordelen en dekking om te bepalen of er updates nodig zijn.Plansponsors moeten samenwerken met hun opstellers van documenten om de juiste planwijzigingen aan te nemen.DISCLAIMER: vanwege de algemeenheid van deze update is de hierin verstrekte informatie mogelijk niet in alle situaties van toepassing en mag er niet naar worden gehandeld zonder specifiek juridisch advies op basis van bepaalde situaties.© Snell & Wilmer |Advocaat adverterenDeze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, anoniem sitegebruik bij te houden, autorisatietokens op te slaan en delen op sociale-medianetwerken mogelijk te maken.Door verder te bladeren op deze website accepteert u het gebruik van cookies.Klik hier om meer te lezen over hoe we cookies gebruiken.Copyright © JD Supra, LLC